۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

ثروتي:

انتصاب مديران و فرمانداران جديد خراسان شمالي بدون مشورت نمايندگان بود

انتصاب مديران و فرمانداران جديد خراسان شمالي بدون مشورت نمايندگان بود

بجنورد- خبرگزاري مهر: نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي گفت: در انتصاب معاونان استاندار، مديران كل و فرمانداران شهرستان هاي استان نقشي نداشته و اين انتصاب ها بدون مشورت با نمايندگان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسي الرضا ثروتي ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران خراسان شمالي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او در مورد عملكرد نادرست مديران تحت حمايت و منتخب او در استان سوال كرد، گفت كه انتخاب مديران در استان هيچ ارتباطي به او ندارد.

اين نماينده مردم شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در انتخاب معاونان استاندار، مديران كل و فرمانداران شهرستان هاي مختلف استان با من مشورتي نشده و نتيجه خوب و يا بد حاصل شده نيز بر عهده استاندار و وزارت خانه هاي متبوع است.

به گفته وي نمايندگان تنها در برخي موارد پيشنهادهايي براي بكارگيري برخي نيروها به استاندار داده اند اما انتخاب نهايي مديران كل و فرمانداران بر عهده استاندار بوده است.

ثروتي اضافه كرد: البته استاندار جديد خراسان شمالي در همين مورد نيز با من مشورت نكرده در حالي كه استانداران سابق حداقل در زمينه انتخاب فرماندار شهرستان، نظر نماينده مجلس را نيز جويا مي شدند.

او گفت كه از هيچ مديري حمايت بي چون و چرا نمي كند و اين شايعه كه برخي از مديران كل استان تحت الحماية وي هستند را رد مي كند.

ثروتي با بيان اين كه البته در اين زمينه بايد از تمامي نيروهاي بومي استان حمايت كرد؛ اظهار كرد كه سياست وي در اين راستا اصلاح نيروهاي بومي است نه حذف آنها.

او اضافه كرد: در اين زمينه از استاندار بومي خراسان شمالي نيز نهايت حمايت را خواهيم كرد و در همه زمينه وي را ياري مي كنيم.

نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد مشكلات خبرنگاران اين استان از آنها خواست تا خود براي رفع مشكلات موجود در اين زمينه پيشگام شده و براي استيفاي حق خود تلاش كنند.

ثروتي اظهار كرد: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه از هيچ كمكي فروگذار نمي كنند.

اين نماينده مجلس در ادامه به مسئله استخدام نيروها در خراسان شمالي نيز اشاره كرد و افزود: در سال 85 دولت طرح به كار گيري سه هزار و 850 نفر نير در اين استان را مصوب كرد اما هنوز اين طرح به طور كامل اجرا نشده است.

به گفته وي اكنون مجوز استخدام هزار و 500 نفر از اين نيروها گرفته شده و 519 نفر از اين تعداد نيز پس از طي مراحل آزمون استخدامي پذيرفته شده اند.

ثروتي اضافه كرد: بايد استاندار و معاونان وي تلاش كنند و تا پايان سال هزار نفر ديگر اين طرح را نيز جذب كنند تا فاصله استان در شاخص نيروي انساني ادارات از استان هاي هم طراز خود كمتر شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به اجراي طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان اشاره كرد و گفت كه اين اين طرح در لايحه بودجه سال 93 نزديك به 960 ميليون يورو اعتبار ارزي دارد.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين دولت يازدهم 600 ميليارد تومان نيز از محل صندوق توسعه ملي براي اجراي اين طرح مصوب كرده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار كرد كه تحقق بودجه فاينانس پروژه ملي راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان نيازمند به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي ايران با كشورهاي عضو 1+5 و بهبود روابط ايران با كشورهاي دنيا است.

 

کد خبر 2198999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha